Vill du visualisera dina idéer innan du beställer? Prova vår staket kalkylator.

 

Vill du visualisera dina idéer innan du beställer? Prova vår staket kalkylator.

 

Vill du visualisera dina idéer innan du beställer? Prova vår staket kalkylator.

 

Vill du visualisera dina idéer innan du beställer? Prova vår staket kalkylator.

 

Vill du visualisera dina idéer innan du beställer? Prova vår staket kalkylator.

 

Vill du visualisera dina idéer innan du beställer? Prova vår staket kalkylator.

 

Vill du visualisera dina idéer innan du beställer? Prova vår staket kalkylator.

 

Frakt och leverans

- Recal (Åminne Trädgårdsprodukter AB)

Frakt & leverans

Vi säljer och levererar enbart till privatpersoner via vår webbplats. Du kan inte handla som företagskund via vår webbplats. Om du är företagskund ber vi dig kontakta hej@recal.se för mer information.

Vi levererar till följande länder:

  • Sverige
  • Norge
  • Danmark
  • Tyskland
  • Finland


Leveranskostnader
Fraktkostnaden startar från 59kr med Dhl servicepoint i Sverige. DHL Home Delivery startar från 169kr och uppåt. 

Exakt fraktkostnad anges i kassan vid betalning. 

 

Leveranstider
Varorna skickas inom 1-5 arbetsdagar från genomförd beställning då mycket av våra beställningar tillverkas efter lagd order. Leveranstid på krukor, staketstolpar i naturannodiserar 1-3 arbetsdagar. Lackerade stolpar 3-5 arbetsdagar. Specialbeställningar har avvikande leveranstid och levereras 10-15 arbetsdagar. Vi erbjuder inte expressleverans för närvarande. Vi skickar inte några beställningar från vårt lager under svenska helgdagar. Beställningar gjorda på en svensk helgdag kommer hanteras enligt ovan nästkommande helgfri vardag. Våra speditörer levererar inte några paket på svenska helger eller helgdagar som faller in på vardagar. Vänligen kontrollera den årliga kalendern för exakta datum. Vid leveransförsening överstigande 14 dagar har du som kund rätt att häva köpet och erhålla full ersättning.

DHL SERVICE POINT

Avisering via sms eller e-post ingår i tjänsten. Leveransen skickas till närmaste servicestation om inte annat val görs i kassan

VILLKOR DHL SERVICE POINT/DHL HOME DELIVERY

Leverans till privatpersons dörr sker kvällstid 17-22 helgfri vardag. Hemleverans kan skickas till mottagare inom utvalda postnummerområden. Innan leverans aviseras mottagaren med dag för leverans.
Mottagaren kan själv anpassa leveransen i enlighet med vad som anges i aviseringen.

 DHL har inte någon plikt att undersöka huruvida personen som tar emot paketet är behörig att ta emot paketet för mottagarens räkning, utom då Legitimationskontroll är tillvald.

Har mottagaren valt ”Lämna utanför dörren”, lämnas paketet på den av mottagaren angivna platsen, i anslutning till leveransadressen.

Avsändaren kan i kombination med tillvalet Hemleverans även välja Legitimationskontroll.
I dessa fall sker utlämning endast till mottagaren eller dennes bud mot uppvisande av giltig legitimationshandling.

Vid leveranshinder förbehåller sig DHL rätten att istället lämna ut paketet via lämpligt Service Point-ombud.

Ny sändning debiteras ursprunglig fraktbetalare. Vägrar mottagaren att ta emot paketet returneras det till avsändaren. Ny sändning debiteras ursprunglig fraktbetalare.

Begränsningar för leveransalternativ:

Recal (åminne trädgårdsprodukter Ab) förbehåller sig rätten att debitera extra kostnader för nedan postnummer som innefattar orttillägg 3 och 2 för att täcka kostnader som tillkommer för transport till dessa postnummer.

Information om leveransförseningar.

(i) Konsumenten har alltid rätt att häva köpet och få återbetalning vid en 14 dagars försening, (ii) konsumenten har enligt konsumentköplagen eventuellt i vissa situationer kan häva köpet och få återbetalning vid en försening även om 14 dagar inte gått.

Vid leveransförseningar kommer vi i god tid att kontakta dig och informera om en nya leveranstid.

Leveransförseningar

Om vi inte kan leverera inom avtalad tid kommer vi att så snart som möjligt informera dig om anledningen till förseningen och upplysa dig om en ny leveranstidpunkt. Du som konsument kan i vissa situationer ha rätt att häva ditt köp och få återbetalning vid en försening, i enlighet med vad som anges i konsumentköplagen. Exempelvis om dröjsmålet är av väsentlig betydelse för dig. När du handlar på vår e-handel har du som konsument (dessutom) har alltid rätt att häva köpet och få återbetalning vid en 14 dagars försening.

Leveransmottagande/Transportskada
Vid mottagande ska varorna inspekteras noggrant innan leveransen kvitteras. Om det finns synliga skador på emballage eller på varan ska detta noteras på fraktsedeln innan du kvitterar den. Transportbolaget ska ej ställa av gods utan kvittens av kund eller för kundens räkning ansvarig mottagare. Detta innebär att du ansvarar för att det finns någon som kan ta emot och kvittera godset när leveransen utförs.

Vid transportskada följ rutin enligt ovan och maila sedan till kundtjänst hej@recal.se så skapar vi ett reklamations och returärende hos transportören.

Kunden har rätt att få ersättningsvaror om godset är skadat innan leverans och det är noterat på fraktsedeln med bilder innan man kvitterat.

Kontaktuppgifter

Kundtjänst
Telefon: 0370 – 129 00
E-post: hej@recal.se
Öppettider vardagar: 08.00-16.30
Vi besvarar dina frågor inom senast 48 timmar helgfria vardagar.

Huvudkontor och returnerings adress: 
Åminne Trädgårdsprodukter AB, Lekelundsvägen, 331 53 Värnamo.

Bygg ditt drömstaket på några minuter!

Med vår nya staketkonfigurator kan du snabbt och smidigt designa, visualisera och beställa ditt nya staket – helt efter dina önskemål!